IKLAN

HUBUNGI TFM

Saturday, September 21, 2019

DOA MENGHAPUSKAN JEREBU

  • Hebahan Audio Promo Doa Menghapuskan Jerebu yang disampaikan oleh Ustaz Mohd Zarifi Hj Daud yang disiarkan di semua stesen radio.
  • Stesen radio negeri boleh mengkses promo ini menerusi Sistem Promo Versi 2 di http://203.106.110.245 (talian streamyx dan unifi sahaja). Stesen radio ibu pejabat boleh mengakses promo ini menerusi folder PROMO_AGAMA.
  • JAKIM menyeru seluruh rakyat Malaysia memperbanyakkan doa kepada Allah SWT agar cuaca buruk dan jerebu kembali pulih.


DOA KETIKA CUACA BURUK DAN JEREBU


اللهُمَّ إِنَّا نَسْأَلُكَ مِنْ خَيْرِ هَذِهِ الرِّيحِ، وَخَيْرِ مَا فِيهَا وَخَيْرِ مَا أُمِرَتْ بِهِ، وَنَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ هَذِهِ الرِّيحِ، وَشَرِّ مَا فِيهَا وَشَرِّ مَا أُمِرَتْ بِهِ. رَبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ.

"Ya Allah, sesungguhnya kami memohon kebaikan dari angin dan cuaca ini dan kebaikan apa yang ada padanya dan kebaikan apa yang diperintahkan dengannya. Dan kami memohon dengan-Mu agar dijauhkan dari keburukan angin dan cuaca ini dan dari keburukan yang ada padanya dan keburukan yang diperintahkan dengannya. Wahai Tuhan kami! Lenyapkanlah azab (jerebu) ini daripada kami, sesungguhnya kami orang yang beriman"

#RahmahUntukSemua

0 comments:

Post a Comment